Beam Brush
Hiç mobil cihazlarla diş fırçalarını aynı araştırmaya dahil etmeyi ya da bu iki tamamen farklı ürünün satış oranlarını karşılaştırmayı düşündünüz mü bilmiyorum ama, bunu 60SecondMarketer yazarlarından Nicole Hall bizler için yapmış.
Yazıyı detaylı okuduğunuzda, bu konuda yapılan satışların gerçek değerlerine ulaşmak için ne denli çaba sarf ettiğini de daha yakından görebiliyorsunuz.
Yaptığı araştırmanın sonuçları fütüristik açından doğru incelendiğinde ise bizler ve geleceğin dünyası için bazı önemli bilgiler içermekte. Dünya nüfusuna oranla oldukça penetre yapıda olan bu iki farklı ürünün en büyük ortak özelliği için kişisel yani kişiye özel olması.
Cep telefonu ve diş fırçası satışlarını inceleyen bu araştırma sonucuna birkaç farklı açından bakıldığında geleceğin dünyasını bugünden şekillendirmeye başlayan “Gamification” yani oyunsallaştırma kavramı için önemli bir birlikteliğe uygun alt yapı görmek mümkün.
Özetle gündelik hayatta yapmamız gereken ve yaparken zorlandığımız / sıkıldığımız her şeyi yeni teknolojik imkanlarla yeniden dizayn edip, bir şekilde oyunsallaştırarak daha kolay ve zevkli hale getirmek mantığıyla ortaya atılan “oyunsallaştırma” mantığı bu iki farklı ürün içinde güzel bir ortak alt yapı sağlıyor.
Beam Technologies adı altında kurulan şirket ürettiği özel bir diş fırçasıyla çalışmalarını bu alanda sürdürmeye ve diş fırçalarını bluetooth üzerinden cep telefonu uygulamalarıyla haberleştirerek, çocukların yaparken en sıkıldığı diş fırçalama faaliyetini bir oyun haline dönüştürmeyi kendisine hedef olarak seçiyor.
Geliştirilen konsept uygulama ile yapılan diş fırçalama faaliyetine göre bir analiz sonucu sunan ve rakiplerinizi geçmeniz (diğer çocukları) hatta kendinizle yarışmanız için bazı değerleri size sunan şirketin sunduğu yenilik basında yer aldığı kadarıyla da sağlık alanında ortaya çıkabilecek güzel oyunsallaştırma örneklerinden.